film | audiovisuele communicatie | mediaproducties

Prijsbepaling

Onze hoogste prioriteit ligt bij het zo effectief mogelijk overbrengen van uw boodschap. Wij hanteren daarom geen standaardprijs, maar streven ernaar om uw persoonlijke wensen voor een zo scherp mogelijke prijs op maat aan te bieden.


Korte producties kan Mediablik al aanbieden voor €500,- tot €1000,-. Grotere producties zullen altijd een uitgebreid onderbouwde offerte vereisen.


Hierbij zal Mediablik de verschillende factoren die de prijs van een filmproductie bepalen naar voren laten komen.

U kunt hierbij denken aan:


  1. 1. Conceptontwikkeling en scenario
  2. 2. Toepassing van een voice-over
  3. 3. Het aantal filmdagen
  4. 4. Inhuren van eventuele acteurs/actrices
  5. 5. Het aantal montagedagen
  6. 6. Muziekrechten / al dan niet op maat gemaakt
  7. 7. Special effects
  8. 8. De totale film duur
  9. 9. Duplicatie (bijvoorbeeld bedrukken op dvd of digitaal via USB)

Hieronder ziet u twee voorbeelden in twee verschillende prijsklassen

Onderwijsfilm: SPO academisch pedagogisch onderwijs

Werkzaamheden die verricht zijn:

 

  • • Concept ontwikkelen wervingsfilm
  • • Opnames wervingsfilm
  • • Aansturing, regie
  • • Montage wervingsfilm
  • • Ontwerp en productie after-effects
  • • Ontwerp maatwerk muziek
  • • Audio-nabewerking

Bedrijfsfilm: JP Walker Keukens

Werkzaamheden die verricht zijn:

 

  • • concept bedrijfsfilm
  • • 2 dagen opnames
  • • 3 dagen montage
  • • Ontwerp en productie muziek
  • • Audio nabewerking
  • • ontwerp logo after-effects

* Onder additionele kosten verstaan wij de kosten voor professionele voice-overs, casting en inhuren van acteurs of ander personeel, inhuren van additioneel materiaal of apparatuur zoals een hoogwerker, green-screen, BUMA STEMRA kosten, duplicatiekosten en reis- en verblijfskosten. De productiekosten en bijbehorende additionele wensen, bespreken wij altijd meteen met de klant en plaatsen wij in de offerte. Hierdoor maken wij het kostenoverzicht voor u meteen duidelijk.


Wat levert een film op?

Een film heeft altijd meerwaarde op verschillende vlakken. Wanneer u bijvoorbeeld ervoor kiest om een bedrijfsfilm te plaatsen op het internet, dan zorgt dat ervoor dat u nog beter vindbaar bent via Google. Dit heeft mede te maken met het feit dat Google videoresultaten hoog laat scoren.

 

Daarbij zorgt u er niet alleen voor dat u beter vindbaar bent, maar ook nog eens u zelf op een goede manier laat zien. Ook door het plaatsen van uw films op bijvoorbeeld YouTube, draagt bij aan naamsbekendheid en een goede vindbaarheid.

 

Een duurzame uitleg

U kunt veel geld besparen op overheadkosten bij het maken van een instructie/voorlichtingsfilm. Bijvoorbeeld wanneer u een film kunt inzetten om uw klant of uw medewerkers uitleg te geven, kan er bespaard worden op kosten doordat uw medewerkers of klanten ten alle tijden beroep kunnen doen op kennis die u continu ter beschikking heeft.

Advies

Tenslotte willen we u graag nog een checklist meegeven waar u aan kunt denken bij het inhuren van een filmbedrijf. Omdat de inkoop van een film niet iets vanzelfsprekends is, willen we u graag helpen met aandachtspunten bij het nakijken van offertes.

 

Download checklist