Close
Over Mediablik

Mediablik Producties is een audiovisueel bedrijf dat, samen met opdrachtgevers al meer dan tien jaar films en video’s produceert.

Voor elke doelgroep zetten wij uw ideeën om naar een creatief concept wat uiteindelijk leidt tot uw doeltreffende communicatie.

SAMEN MET ANDERE PROFESSIONALS
Hierbij werken we nauw samen met professionals uit aanverwante vakgebieden om het optimale uit uw videoproductie te halen.


Denk bijvoorbeeld aan voice over, ondertiteling, animatie en niet onbelangrijk filmmuziek. Of bekijk het eens vanuit een ander perspectief.

Belangrijkste uitgangspunt is altijd de inhoud. Een goed verhaal is de basis voor iedere video.

Hoe werken wij

Afhankelijk van de filmproductie wordt in overleg een plan van aanpak gemaakt. Bij een wat langere productie worden duidelijke afspraken gemaakt over de verschillende stappen in het proces.

Ook wordt besproken wat de toegevoegde waarde is van filmmuziek, of het nodig is gebruik te maken van voice over of animatie.

In sommige gevallen spreekt het gebruik van een drone tot de verbeelding zoals bijvoorbeeld bij de verduurzaming van de voetbalvereniging Achilles 1894 uit Assen en Energy Future.




.

SAMEN MET ANDERE PROFESSIONALS

Lorem ipsum dolor sit amet enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in.

Muziek zorgt in combinatie met beelden voor een betekenis bij de kijker. Muziek roept in negen van de tien gevallen connotaties op aan stemmingen en emoties uit ons eigen leven.

Mediablik werkt bij veel videoprodcties samen met Stephen Huizen van Sennalive Produkties. Deze creatieve en efficiënte samenwerking heeft in de loop van de jaren al veel prachtige producties opgelevert.

Trailer Sennalive gaat Live from Mediablik Filmproducties on Vimeo.

Het gebruik van ondertiteling kan, afhankelijk van de doelgroep, nodig zijn om uw boodschap duidelijk voor het voetlicht te brengen (is er een filmpje voor bv doven en slechthorenden?).

Voor het begruik van voice over heeft Mediablik een uitgebreid netwerk en ervaring met stemacteurs van verschillend pluimage.

Een voice over zet de toon van de film, Denk bijvoorbeeld aan productvoorlichting, maar ook aan voorlichting aan specifieke doelgroepen zoals ….


Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Sommige videoproducties lenen zich goed om een drone in te zetten.
Zo hebben we bij de voetbalvereniging Achilles 1894 een drone ingezet om een sfeerimpressie te geven van de “voetbalwereld”.

Het ging er hier om om een voorbeeld neer te zetten voor aandere voetbalclubs hoe verduurzaming aan te pakken.  Met de inzet van de drone werd in ieder geval de aandacht van de doelgroep gepakt.



Bij het gebruik van dones werken we samen met Vincent Lubing van DragenDrop. DragenDrop maakt gebruik van de nieuwste drones en de beste camera apparatuur. Zodoende kunnen zij in ieder filmproductie meedraaien en altijd de beste kwaliteit luchtopnames maken.

Een filmproductie in vijf stappen

Bij een langere fimproductie, bijvoorbeeld een documentaire is het van belang om goede afspraken te maken over de te volgen werkwijze. 

Tijdens het eerste contact bespreken wij samen met u de nodige achtergrondinformatie en bekijken wij het beoogde communicatiedoel van de film. Uw ideeën en filmwensen zetten wij vervolgens om in een filmscript. Het filmscript is de basis van verder overleg.  Tevens kan het script een goede gelegenheid bieden om de plannen binnen de organisatie te presenteren.

Als het filmscript naar volle tevredenheid is, gaan we over naar stap 2: de pre-productie. Bij korte producties is één overleg meestal voldoende om de vertaalslag naar het script te maken. Grotere en/of complexere producties vereisen vaak meerdere overlegrondes om de wensen en ideeën uit te kristalliseren en te beschrijven in het script. Wat in het maken van een plan onder andere wordt besproken is welke doelgroep u voor ogen heeft. Misschien is het zinvol om meerdere versies van uw film te laten maken als de doelgroep sterk heterogeen van samenstelling is. Maar ook hoe u de boodschap wilt vertellen? De filmstijl hangt samen met uw doelgroep en doel.

TIPS:

Welke doelgroep heeft u voor ogen? Misschien is het zinvol om meerdere versies van uw film te laten maken.

Welke boodschap wilt u vertellen? De filmstijl hangt samen met uw doelgroep en doel.


Tijdens de pre-productie stemmen de betrokken partijen hun wederzijdse belangen op elkaar af en bekijken zij de filmlocaties. Indien er gebruik gemaakt wordt van acteurs, dan wordt in de pre-productie de eerste doorloop (het doornemen van het script met de verschillende acteurs op locatie) gedaan.

Na aanleiding van het overleg en het filmscript plant mediablik de filmdagen met u in. Het aantal filmdagen hangt vanzelfsprekend af van de grootte van de productie en dit bepaalt tevens voor een deel de productieprijs van de film.

Nu de productievoorbereiding duidelijk is, kunnen de filmdagen plaatsvinden. Leidraad hierbij is het script, met waar nodig een eventuele (creatieve) aanpassing ter plekke.

Aanpassingen aan het script communiceert Mediablik zo snel mogelijk naar de opdrachtgever om te bepalen of deze dit eveneens ziet als een verbetering.

Na de filmdagen start de post-productie. Dit is het moment in het productieproces waarbij de film zijn uiteindelijke vorm krijgt. De post-productie, ook wel montage genoemd, is een belangrijk onderdeel waar Mediablik het ruwe beeldmateriaal omzet naar een kwalitatief hoogwaardige productie.

Halverwege dit proces toont Mediablik een eerste versie (de zogenaamde viewing). U kunt tijdens deze viewing een goed beeld krijgen van het uiteindelijke eindresultaat en uw feedback geven. Gebruik makend van uw feedback polijsten wij het product tot de definitieve versie.

Na de filmdagen start de post-productie. Dit is het moment in het productieproces waarbij de film zijn uiteindelijke vorm krijgt. De post-productie, ook wel montage genoemd, is een belangrijk onderdeel. Hier maken wij de film tot een kwalitatieve productie door titels en eventuele special effects toe te voegen. Halverwege dit proces maken wij met u een afspraak over het vertonen van een eerste ruwe versie (de zogenaamde viewing). U kunt tijdens deze viewing een goed beeld krijgen van het uiteindelijke eindresultaat. Tenslotte maken wij de definitieve versie.

Muziek en voice-over

Een belangrijk laatste aspect bij de productie van uw film is de muziek en voice-over. Voor het gebruik van muziek maakt Mediablik Producties meestal gebruik van zogenaamde opdrachtmuziek. Dit is muziek welke speciaal is ontworpen voor de filmproductie en is hierdoor uniek. Daarnaast is het belangrijk om te weten dat bij opdrachtmuziek de muziek en afkoop van de rechten ervan direct met de componist afgehandeld en vastgelegd worden. Met Buma Stemra worden vervolgens de auteursrechten geregeld.

Muziek en de voice-over wordt in een muziekstudio opgenomen. Mediablik Producties heeft hierbij verschillende samenwerkingen met stemacteurs en een muziek- en geluidsstudio.

Nu de laatste hand is gelegd aan de film, is de productiemaster klaar. Er zullen met u afspraken worden gemaakt over de aanlevering van het eindproduct. U kunt hierbij denken aan productie (branden of persing) op dvd, aanlevering op USB of positionering online op YouTube.

Wanneer u geen YouTube kanaal heeft kan Mediablik Producties dit voor u verzorgen. DVD- oplages kunnen variëren in aantal van een paar stuks tot duizenden stuks.

Veel gestelde vragen